lördag 14 januari 2012


Sitter och tittar ut över trädgården.

Det är en snölös vinter, tjäle i marken och gräsmatta är lite frostig. Det känns som om livet är pausat, i väntan på våren. Ungarnas leksaker ligger lite utspridda och många är nog fastfrusna i marken. Tålmodigt väntar trädgården på våren, det finns inget annat för den att göra.
På samma sätt känns det som med mitt liv och min ”karriär” – Den är i någon slags väntan. Jag är anställd som konsult, uthyrd med jordgubbsplockar kontrakt.
När jag avslutade tog min doktorsexamen i kemi var det ett otroligt drag i industrin. Det fanns jobb både till höger och vänster nu 10 år efteråt är det helt dött. Jag har aldrig varit med om något liknande. Allting vände på bara några år, från glödhett till Sibirien på fem år. Finns det något annan bransch där detta har hänt på så kort tid? Så det känns som jag går och väntar på en vår för kemi/bioteknik, för i dagsläget är det fortfarande midvinter inom branschen.
Frågan är väl om det någonsin kommer att komma en vår inom kemi/bioteknik, eller om det kommer att vara permafrost för all framtid?
-HiH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar